Platné od: 08.05.2025
Zásady ochrany osobních údajů
Tyto Zásady ochrany osobních údajů popisují, jak společnost Bydlíme s klidem s.r.o. (dále jen „Společnost“) shromažďuje, používá a chrání osobní údaje uživatelů při využívání webových stránek a služeb Společnosti. Společnost klade důraz na zákonné a bezpečné zpracování osobních údajů v souladu s obecným nařízením EU č. 2016/679 (GDPR) a souvisejícími právními předpisy. Používáním webu vyjadřujete souhlas s těmito zásadami.
Správce osobních údajů
Správcem osobních údajů je společnost Bydlíme s klidem s.r.o., IČO: 11775696, DIČ: CZ11775696, se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha, zapsaná v OR vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 353760. Pro účely komunikace ve věcech ochrany osobních údajů nás můžete kontaktovat e-mailem na adrese obchod@bydlimesklidem.cz nebo písemně na korespondenční adrese Palackého 3145/41, 466 01 Jablonec nad Nisou.
Rozsah zpracovávaných osobních údajů
Společnost zpracovává pouze takové osobní údaje, které jsou nezbytné pro naplnění stanovených účelů. Mezi osobní údaje, které můžeme o uživatelích shromažďovat, patří zejména:
Údaje poskytnuté uživatelem
- Identifikační a kontaktní údaje: jméno, příjmení, titul, e-mailová adresa, telefonní číslo, případně poštovní adresa nebo jiné kontaktní údaje, které nám sami poskytnete (např. při vyplnění registračního či kontaktního formuláře).
- Údaje o poptávce či nabídce: informace, které uvedete v rámci poptávky realitních nebo finančních služeb (např. parametry hledané nemovitosti, rozpočet, údaje o Vaší nemovitosti určené k prodeji či pronájmu apod.).
- Komunikační obsah: údaje obsažené v komunikaci s námi, ať už prostřednictvím e-mailu, telefonu, kontaktního formuláře nebo interaktivního AI asistenta na webu. To může zahrnovat text Vašeho dotazu, zprávy, přílohy dokumentů a další informace, které se rozhodnete sdělit.
- Údaje pro klientskou zónu (budoucí): pokud v budoucnu zřídíme klientský účet či zónu, budeme zpracovávat přihlašovací jméno, heslo (uložené v zašifrované podobě) a případně další nastavení účtu, které si uživatel zvolí.
Údaje získané z používání webu
- Technické údaje: IP adresa zařízení, ze kterého přistupujete, typ a verze prohlížeče, typ zařízení, operační systém, rozlišení obrazovky a další technické informace, jež se přenášejí v rámci standardní komunikace mezi Vaším prohlížečem a naším serverem.
- Protokolové záznamy (logy): informace o Vašich návštěvách webu, jako jsou datum a čas přístupu, navštívené stránky a sekce webu, doba strávená na stránkách, případně údaje o akcích provedených na webu (např. vyplnění formuláře).
- Cookies a obdobné technologie: malé textové soubory ukládané ve Vašem zařízení, které slouží k rozlišení jednotlivých uživatelů, uložení Vašich preferencí a sledování pohybu po webu. Díky cookies si web pamatuje např. Váš zvolený jazyk nebo přihlašovací stav. Podrobnosti viz samostatná sekce o cookies níže.
Účely zpracování osobních údajů
Osobní údaje zpracováváme pro jasně vymezené účely a pouze v nezbytném rozsahu. Konkrétně můžeme Vaše údaje použít pro tyto účely:
- Poskytování služeb a funkcí webu: Abychom Vám umožnili využívat všechny funkce našeho portálu (například vyhledávání nemovitostí, využití AI asistenta, zaslání poptávkového formuláře, využití kalkulaček apod.) a mohli reagovat na Vaše požadavky (např. odpověď na dotaz, zprostředkování kontaktu s realitním makléřem či finančním poradcem).
- Komunikace s uživateli: Vaše kontaktní údaje využíváme k tomu, abychom Vás mohli kontaktovat v rámci řešení Vašich dotazů, žádostí či objednávek služeb. Můžeme Vás také informovat o stavu poptávky, termínech schůzek nebo Vám zaslat vyžádané materiály.
- Zlepšování služeb a uživatelského zážitku: Analyzujeme, jak je náš web používán, abychom jej mohli optimalizovat. Za tímto účelem využíváme pokročilá digitální řešení (včetně prvků umělé inteligence) ke zpracování anonymizovaných dat o návštěvnosti, chování uživatelů a výkonu jednotlivých funkcí. Tyto analýzy nám pomáhají odhalit slabá místa, vylepšovat funkce a přizpůsobovat obsah potřebám uživatelů.
- Nabídka služeb a marketing: Na základě našeho oprávněného zájmu můžeme využít Vaše kontaktní údaje k zaslání informací o našich službách, novinkách či speciálních nabídkách, o nichž se domníváme, že by Vás mohly zajímat, pokud jste náš zákazník. Vždy Vám však poskytneme možnost se z odběru takových sdělení odhlásit. Bez Vašeho výslovného souhlasu Vám nebudeme zasílat nevyžádaná obchodní sdělení, pokud nejste dosud naším zákazníkem.
- Zajištění bezpečnosti a prevence podvodů: Osobní údaje můžeme zpracovávat také za účelem ochrany práv, majetku a bezpečnosti naší Společnosti, našich klientů i třetích stran. Sem patří aktivity jako odhalování neoprávněných přístupů, prevence podvodného či škodlivého jednání na webu a přijímání opatření proti kybernetickým útokům.
- Plnění zákonných povinností: V neposlední řadě zpracováváme Vaše údaje, pokud nám to ukládá zákon nebo jiný právní předpis. To může zahrnovat zejména povinnosti dle zákona o realitním zprostředkování, archivaci účetních dokladů, vedení evidencí pro účely případných reklamací či řešení sporů a poskytování součinnosti orgánům veřejné moci na základě zákonného požadavku.
Právní základ zpracování
Aby bylo zpracování osobních údajů zákonné, musí být splněn alespoň jeden z právních důvodů dle čl. 6 GDPR. V rámci naší činnosti zpracováváme údaje na následujících právních základech:
- Plnění smlouvy a jednání před uzavřením smlouvy: Pokud s námi vstupujete do smluvního vztahu (např. poptáte naše realitní či finanční služby, registrujete se do budoucí klientské zóny apod.), je zpracování Vašich údajů nezbytné pro splnění takové smlouvy, případně pro provedení opatření před uzavřením smlouvy na Vaši žádost.
- Oprávněný zájem Společnosti: Některé údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného zájmu. Jde zejména o zpracování pro účely přímého marketingu stávajících zákazníků, zajištění bezpečnosti našich systémů a webu, vymáhání právních nároků a běžné analýzy návštěvnosti a výkonu webu. Vždy pečlivě zvažujeme, aby náš oprávněný zájem nepřiměřeně nezasahoval do Vašeho soukromí.
- Splnění právní povinnosti: Některá zpracování jsou nezbytná pro splnění našich zákonných povinností (např. uchování údajů o transakcích pro daňové účely, povinnosti identifikace klienta dle právních předpisů v oblasti realitních nebo finančních služeb, pokud se na nás vztahují, apod.). V takových případech jsme povinni Vaše údaje poskytnout i orgánům veřejné moci, pokud nám to zákon ukládá.
- Souhlas subjektu údajů: Pokud pro určitý účel nelze využít některý z výše uvedených právních důvodů, vyžádáme si od Vás svobodný a informovaný souhlas se zpracováním Vašich údajů. To se může týkat například zasílání obchodních sdělení ne-zákazníkům, předání kontaktu partnerské společnosti na Vaši žádost apod. Udělený souhlas můžete kdykoli odvolat, přičemž odvolání nemá vliv na zákonnost předchozího zpracování.
Cookies a obdobné technologie
Na našem webu používáme cookies a podobné technologie, abychom zajistili jeho plnou funkčnost, přizpůsobili obsah Vašim potřebám a analyzovali provoz. Cookies jsou malé datové soubory uložené ve Vašem prohlížeči, které mohou být nezbytné pro správné fungování webu (tzv. technické nebo funkční cookies). Dále využíváme analytické cookies, které nám pomáhají zjistit, jak web využíváte, a marketingové cookies třetích stran, které mohou sloužit k nabízení cílené reklamy.
Při první návštěvě našeho webu můžete být požádáni o souhlas s používáním nepovinných cookies. Své volby můžete kdykoli změnit v nastavení prohlížeče, kde lze cookies vymazat nebo blokovat jejich ukládání. Upozorňujeme však, že zablokování některých cookies (zejména technických) může ovlivnit funkčnost webových stránek a znemožnit využití některých funkcí (například zůstávání přihlášen, předvyplnění formulářů apod.).
Data získaná prostřednictvím cookies jsou zpracovávána na základě našeho oprávněného zájmu na zlepšování služeb a marketingu, popřípadě na základě Vašeho souhlasu, pokud to právní předpisy vyžadují. Konkrétní informace o používaných cookies (jejich typy, účel, doba uchování) Vám poskytneme na vyžádání nebo je naleznete v samostatném dokumentu o používání cookies, je-li k dispozici.
Příjemci osobních údajů
K Vašim osobním údajům má přístup Společnost a její pověření zaměstnanci či spolupracovníci, a to pouze v rozsahu nezbytném pro plnění svých úkolů. Dále můžeme v odůvodněných případech předat nebo zpřístupnit Vaše osobní údaje třetím stranám, a to následujícím způsobem:
- Technický provozovatel a dodavatelé IT služeb: Za účelem zajištění plynulého chodu našeho webového portálu a souvisejících systémů využíváme služby specializovaných dodavatelů. Patří mezi ně zejména společnost Clever Solutions Technology s.r.o., která pro nás zajišťuje technický vývoj a správu webových aplikací. Tito dodavatelé vystupují v roli zpracovatelů osobních údajů a zpracovávají data výhradně dle našich pokynů. S každým zpracovatelem máme uzavřenu smlouvu o zpracování osobních údajů, která zaručuje odpovídající ochranu Vašich dat.
- Obchodní partneři a spolupracující subjekty: V určitých situacích můžeme Vaše kontaktní či identifikační údaje předat našim smluvním partnerům, jestliže je to nutné k zajištění Vámi požadované služby. Typicky může jít o předání Vašeho kontaktu finančnímu poradci (např. partnerovi zajišťujícímu hypotéční služby) v případě, že projevíte zájem o finanční služby v rámci realitní transakce, nebo developerské společnosti, pokud poptáváte konkrétní developerský projekt prezentovaný na našem webu. Takové předání provedeme buď na základě Vašeho požadavku (kdy například reagujete na konkrétní nabídku) nebo s Vaším souhlasem. Naši partneři se v takovém případě stávají samostatnými správci Vámi poskytnutých údajů a jsou povinni Vás informovat o dalším zpracování údajů ze své strany.
- Orgány veřejné moci a jiné subjekty s právem přístupu k údajům: Vaše osobní údaje můžeme zpřístupnit také státním orgánům, regulačním úřadům či jiným subjektům, pokud nám takovou povinnost ukládá zákon. Může jít například o poskytnutí údajů na základě soudního příkazu, žádosti Policie ČR v rámci trestního řízení, dozorovým orgánům (např. Úřadu pro ochranu osobních údajů) či České obchodní inspekci při kontrole dodržování spotřebitelských práv.
Společnost nepředává Vaše osobní údaje žádným dalším třetím osobám za účelem, aby je tyto subjekty využívaly pro své vlastní marketingové aktivity, ledaže byste nám k tomu dali výslovný souhlas. V žádném případě Vaše údaje neprodáváme.
Pokud by mělo dojít k předání osobních údajů do zemí mimo Evropskou unii, učiníme tak pouze za dodržení podmínek GDPR, například na základě existence rozhodnutí o odpovídající úrovni ochrany ze strany Evropské komise, standardních smluvních doložek o ochraně osobních údajů nebo Vámi uděleného souhlasu. O takovém předání bychom Vás vždy předem informovali, pokud to právní předpisy vyžadují.
Doba uchování osobních údajů
Osobní údaje uchováváme pouze po nezbytně nutnou dobu, která je individuální podle účelu zpracování:
- Poskytování služeb a smluvní vztah: Údaje související s poskytnutím realitních či finančních služeb (včetně komunikace, dokumentů apod.) uchováváme po dobu trvání smluvního vztahu a následně po dobu nutnou k uplatnění nebo ochraně právních nároků (zpravidla 3 roky od ukončení spolupráce, není-li právními předpisy vyžadována delší doba).
- Účet na webu (klientská zóna): Údaje spojené s Vaším případným uživatelským účtem uchováváme po celou dobu, kdy je účet aktivní. Po zrušení účtu (ať již z Vaší iniciativy nebo z naší strany) data z účtu vymažeme nebo anonimizujeme do 30 dnů, vyjma údajů, které jsme povinni uchovat dle zákona (např. fakturační údaje) nebo které potřebujeme pro ochranu našich práv (opět max. po zákonné promlčecí lhůty).
- Marketingové účely: Pokud zpracováváme Vaše kontaktní údaje pro účely zasílání obchodních sdělení na základě oprávněného zájmu, činíme tak po dobu, dokud trvá náš obchodní vztah (např. dokud jste naším zákazníkem) a následně po přiměřenou dobu (obvykle 3 roky od posledního aktivního kontaktu). V případě, že zpracováváme údaje na základě Vašeho souhlasu (např. k odběru newsletteru), činíme tak do doby, než svůj souhlas odvoláte nebo než pomine účel, pro který byl souhlas dán. Poté jsou údaje bez zbytečného odkladu vymazány nebo anonimizovány.
- Analýzy a statistiky: Údaje získané pro analytické účely (např. z cookies nebo logů) jsou uchovávány v agregované či anonymizované podobě, která Vás již dále neidentifikuje. Neanonymizované protokolové záznamy o provozu na webu uchováváme obvykle po dobu několika měsíců, maximálně však 1 rok, pokud není nutné uchovat je déle (např. pro potřeby vyšetření bezpečnostního incidentu).
- Plnění právních povinností: Údaje, na které se vztahuje zákonná archivační lhůta, uchováváme po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy. Například účetní a daňové doklady obsahující osobní údaje musíme uchovávat po dobu 5 (resp. 10) let od jejich vystavení. Záznamy o uskutečněných obchodech v realitách můžeme být povinni uchovávat po dobu stanovenou zákonem o realitním zprostředkování či zákony proti praní špinavých peněz.
Po uplynutí příslušné doby uchování osobní údaje bezpečně likvidujeme, vyjma případů, kdy je potřebujeme nadále zpracovávat pro jiné zákonné účely (například pokud se vyskytne právní spor, můžeme si potřebné údaje ponechat až do konečného vyřešení takového sporu). V takovém případě však údaje zpracováváme pouze za daným účelem a v omezeném rozsahu.
Práva subjektů údajů
V souvislosti se zpracováním osobních údajů máte jako subjekt údajů následující práva, která můžete kdykoli uplatnit:
- Právo na přístup k osobním údajům – máte právo získat od nás potvrzení, zda zpracováváme Vaše osobní údaje, a pokud tomu tak je, právo získat k nim přístup. Na Vaši žádost Vám poskytneme kopii zpracovávaných údajů a informace o účelu zpracování, kategoriích dotčených údajů, příjemcích, plánované době uchování, o Vašich právech a o zdroji údajů.
- Právo na opravu – pokud zjistíte, že o Vás vedeme neaktuální, neúplné nebo nepřesné osobní údaje, máte právo požadovat jejich opravu či doplnění. Po ověření oprávněnosti Vaší žádosti neprodleně provedeme nápravu.
- Právo na výmaz (tzv. „právo být zapomenut“) – za podmínek stanovených v čl. 17 GDPR máte právo požadovat, abychom Vaše osobní údaje vymazali, zejména pokud již nejsou potřebné pro uvedené účely, nebo pokud byly zpracovány protiprávně, případně jste odvolali svůj souhlas a neexistuje jiný právní důvod pro zpracování. Upozorňujeme, že právo na výmaz není absolutní a v některých případech nemůžeme údaje vymazat (např. pokud jejich zpracování ukládá zákon či pro ochranu našich právních nároků).
- Právo na omezení zpracování – v určitých situacích můžete požadovat, abychom omezili aktivní zpracování Vašich údajů (pouze je uchovali), a to například pokud popíráte přesnost údajů (po dobu ověřování), nebo pokud vznesete námitku proti zpracování (po dobu posouzení námitky).
- Právo vznést námitku – máte právo kdykoli vznést námitku proti zpracování, které je prováděno na základě našeho oprávněného zájmu. Pokud se jedná o námitku proti zpracování pro účely přímého marketingu, vždy takovému požadavku vyhovíme a přestaneme Vaše údaje pro tyto účely zpracovávat. V ostatních případech námitku vyhodnotíme a pokud neprokážeme závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad Vašimi zájmy nebo právy a svobodami, zpracování ukončíme.
- Právo na přenositelnost údajů – pokud je zpracování založeno na Vašem souhlasu nebo na plnění smlouvy a provádí se automatizovaně, máte právo od nás získat osobní údaje, které se Vás týkají a které jste nám poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a předat tyto údaje jinému správci. Případně můžete žádat, abychom údaje přímo předali Vámi určenému jinému správci, je-li to technicky proveditelné.
- Právo odvolat souhlas – pokud zpracováváme některé Vaše osobní údaje na základě Vašeho souhlasu, máte právo tento souhlas kdykoli odvolat. Odvolání souhlasu nemá zpětný dopad na již provedené zpracování, ale znamená, že nadále nebudeme Vaše údaje pro daný účel zpracovávat (což může vést k ukončení poskytování služby, pokud je souhlas nezbytný k jejímu poskytování).
- Právo podat stížnost u dozorového úřadu – domníváte-li se, že při zpracování osobních údajů porušujeme platné právní předpisy na ochranu osobních údajů, máte právo podat stížnost k dozorovému orgánu. V České republice je tímto orgánem Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ), se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.
Veškerá svá práva můžete uplatnit prostřednictvím výše uvedených kontaktních údajů Správce. Na Vaši žádost budeme reagovat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu lze ve složitých případech prodloužit o další dva měsíce, o čemž bychom Vás informovali. Uplatnění práv je bezplatné, ovšem v případě opakovaných či zjevně nedůvodných žádostí můžeme dle GDPR požadovat úhradu administrativních nákladů.
Při komunikaci ohledně Vašich práv Vás můžeme požádat o poskytnutí některých dodatečných informací k ověření Vaší totožnosti, abychom zabránili neoprávněnému přístupu k Vašim údajům. Toto opatření slouží k ochraně Vašeho soukromí.
Zabezpečení osobních údajů
Společnost aplikuje přiměřená technická a organizační opatření, aby zajistila ochranu osobních údajů před neoprávněným přístupem, změnou, ztrátou či zničením. Jsou používány moderní bezpečnostní technologie včetně šifrování přenosu dat (HTTPS), firewallů, zabezpečených serverů a pravidel pro zacházení s daty. Přístup k osobním údajům mají pouze oprávněné osoby vázané mlčenlivostí.
Uvědomte si však, že žádný způsob přenosu dat přes internet a žádné elektronické úložiště není zcela bezpečné. Ačkoli se snažíme maximálně zabezpečit Vaše osobní údaje, nemůžeme zaručit jejich 100% bezpečnost. Z tohoto důvodu nemůže Společnost nést odpovědnost za případné neoprávněné přístupy k datům, které nezavinila, zejména pokud k nim dojde během přenosu po internetu nebo v důsledku Vašeho vlastního zanedbání bezpečnosti (např. nedostatečná ochrana vlastního zařízení či účtu).
V případě zjištění jakéhokoli narušení zabezpečení osobních údajů, které by pro Vás mohlo představovat vysoké riziko, Vás o této skutečnosti bez zbytečného odkladu informujeme spolu s uvedením doporučení, jak se bránit možným následkům.
Změny těchto zásad
Tyto Zásady ochrany osobních údajů může Společnost podle potřeby upravovat či aktualizovat, zejména s ohledem na změny právních předpisů, technologický vývoj nebo rozšíření nabídky našich služeb. Aktuální znění zásad bude vždy zveřejněno na našich webových stránkách a bude označeno datem účinnosti. Doporučujeme proto pravidelně se s aktuální verzí zásad seznamovat.
Pokud bychom prováděli zásadnější změny, o kterých byste měli být informováni (např. změna účelů zpracování, kategorií údajů apod.), upozorníme Vás na to vhodným způsobem před nabytím účinnosti těchto změn. Máte-li ke změnám výhrady, můžete přehodnotit, zda naše služby nadále využívat.
Kontakt
Máte-li jakékoli dotazy, připomínky či žádosti týkající se těchto Zásad ochrany osobních údajů nebo obecně zpracování Vašich osobních údajů ze strany Společnosti, neváhejte nás kontaktovat. Můžete tak učinit e-mailem na obchod@bydlimesklidem.cz nebo písemně na adresu: Bydlíme s klidem s.r.o., Palackého 3145/41, 466 01 Jablonec nad Nisou. Rádi Vám poskytneme potřebné informace a vyjdeme vstříc Vašim požadavkům v souladu s platnými právními předpisy.