Platné od: 09.06.2025
Tyto Licenční a uživatelské podmínky („Podmínky“) upravují pravidla pro používání softwarových a digitálních služeb společnosti Bydlíme s klidem s.r.o. Upravují vztah mezi Společností jako poskytovatelem služeb a každou osobou či subjektem, který tyto služby využívá („Uživatel“). Používáním jakýchkoli softwarových či digitálních služeb Společnosti Uživatel vyjadřuje souhlas s těmito Podmínkami a zavazuje se je dodržovat. Pokud s jakýmkoli ustanovením Podmínek nesouhlasíte, nepoužívejte tyto služby.
Provozovatelem (poskytovatelem) softwarových a digitálních služeb je společnost Bydlíme s klidem s.r.o., IČO: 11775696, DIČ: CZ11775696, se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 353760 (dále jen „Společnost“). Společnost je realitní kanceláří propojenou s finančními službami a developmentem. Kontaktní e-mail: podpora@bydlimesklidem.cz, telefon: +420 732 265 505.
Správcem, vlastníkem a vývojářem softwarového řešení (platformy), na kterém jsou služby provozovány, je společnost Clever Solutions Technology s.r.o. (www.clever-technology.com), člen skupiny P4L Group (www.p4l-group.cz). Tato společnost vyvinula a spravuje veškerý software využívaný pro poskytování uvedených služeb.
Společnost provozuje komplexní softwarové a digitální služby určené pro oblast realit a navazujících činností. Tyto služby zahrnují jak veřejně dostupné online služby pro klienty a veřejnost, tak interní digitální služby pro partnerské subjekty v rámci realitního poolu. Mezi hlavní služby patří zejména:
Veškeré výše uvedené funkce a služby (dále společně jako „služby“) jsou provozovány na softwarové platformě Společnosti. Společnost si vyhrazuje právo kdykoli přidat, upravit či zrušit jednotlivé funkce nebo služby dle potřeby. O případných významných změnách či ukončení některé služby bude Uživatel vhodným způsobem informován (např. oznámením na webu, e-mailovou zprávou apod.).
Uživatel se zavazuje využívat všechny dostupné služby v souladu s těmito Podmínkami, platnými právními předpisy a dobrými mravy. Zejména je zakázáno:
Registrace a uživatelské účty: Přístup k určitým interním službám (zejména partnerským a administrativním systémům) je podmíněn registrací a zřízením uživatelského účtu. Uživatel (partner) je povinen udržovat své přístupové údaje (uživatelské jméno a heslo/API klíče apod.) v tajnosti a chránit je před zneužitím. Veškeré úkony provedené po přihlášení s použitím přístupových údajů daného Uživatele se považují za úkony tohoto Uživatele. Dojde-li ke ztrátě, odcizení nebo prozrazení přístupových údajů, Uživatel to neprodleně oznámí Společnosti. Společnost může v takovém případě daný účet či přístupy dočasně zablokovat a vydat nové přístupové údaje, aby nedošlo ke zneužití služeb.
Uživatel odpovídá za veškerou újmu nebo škodu způsobenou porušením výše uvedených povinností. V případě zjištění porušení těchto Podmínek nebo důvodného podezření na zneužívání služeb ze strany Uživatele je Společnost oprávněna omezit či ukončit přístup Uživatele ke službám – například zablokovat uživatelský účet, API přístup či konkrétní IP adresu – a přijmout další přiměřená opatření na ochranu svých práv a práv ostatních Uživatelů.
Některé softwarové služby Společnosti jsou poskytovány jako placené služby na bázi „Software jako služba“ (SaaS), zejména interní služby pro partnery nebo speciální řešení na míru. Uživatel je při objednání takové služby informován o cenových podmínkách a zavazuje se uhradit sjednané poplatky.
Jednorázové a průběžné poplatky: Za počáteční zprovoznění, vývoj či nasazení softwarového řešení může být účtován jednorázový poplatek (např. za implementaci či individuální úpravy na začátku spolupráce). Následné užívání služby je zpravidla podmíněno pravidelnými poplatky za provoz – typicky formou předplatného (měsíčního, čtvrtletního či ročního), případně jinými periodickými platbami dle dohody.
Individuální úpravy a nadstandardní služby: Pokud Uživatel požaduje změny či funkční úpravy softwaru nad rámec standardní nabídky, nebo využívá nadstandardní služby (např. extra grafické práce, konzultace, vývoj nových funkcí na zakázku apod.), budou tyto práce účtovány samostatně na základě hodinové sazby nebo dle individuálně sjednané ceny. Výše hodinové sazby či jednorázových plateb za nadstandardní úpravy je stanovena v aktuálním ceníku Společnosti, případně bude dohodnuta smluvně před započetím prací.
Fakturace a splatnost: Poplatky za služby budou Užiteli fakturovány dle sjednané periodicity nebo po poskytnutí jednorázové služby. Uživatel se zavazuje uhradit vystavené faktury řádně a včas, nejpozději do data splatnosti uvedeného na faktuře. Platby se provádějí bezhotovostně na účet uvedený na faktuře, pokud není dohodnuto jinak. Všechny ceny jsou uvedeny bez daně z přidané hodnoty (DPH), není-li výslovně uvedeno, že cena DPH zahrnuje; případná DPH bude účtována dle platných předpisů.
Prodlení s platbou: V případě prodlení Uživatele s úhradou jakýchkoli poplatků za služby je Společnost oprávněna omezit nebo pozastavit poskytování příslušné služby, případně zablokovat přístup Uživatele k placeným funkcím, a to až do doby řádné úhrady dlužné částky. Pokud Uživatel nezaplatí ani v dodatečně poskytnuté přiměřené lhůtě po výzvě, je Společnost oprávněna odstoupit od smlouvy či zrušit Uživateli přístup ke službě pro podstatné porušení podmínek. Pozastavení či ukončení služby z důvodu neplacení může vést ke ztrátě dat uložených v systému nebo nedostupnosti uživatelského účtu; Uživatel bere na vědomí, že v takovém případě nemá nárok na náhradu případné škody či ušlého zisku. Společnost si však vyhrazuje právo účtovat smluvní úrok z prodlení či poplatek z prodlení dle platných právních předpisů nebo sjednaných podmínek.
Veškeré softwarové produkty, kód, aplikace, webové stránky a jejich obsah (včetně textů, fotografií, videí, grafiky, designových prvků, log, databází a zdrojového kódu programů) související se službami jsou chráněny autorským právem a dalšími právními předpisy na ochranu duševního vlastnictví. Majetková autorská práva k software a obsahu náleží Společnosti nebo jejím smluvním partnerům/licencorům (např. společnosti Clever Solutions Technology s.r.o.). Název „Bydlíme s klidem“, firemní logo a další obchodní označení služeb jsou obchodními firmami nebo registrovanými ochrannými známkami Společnosti či jejích partnerů.
Uživatel získává k poskytovanému softwaru a obsahu pouze časově omezené užívací právo (licenci) v rozsahu nezbytném pro řádné využívání služeb v souladu s těmito Podmínkami. Software je poskytován na základě licence, nikoli prodáván Uživatelům – Společnost (případně její licenční partneři) si ponechává veškerá práva, která Uživatelům nebyla výslovně udělena. Bez předchozího písemného souhlasu Společnosti není dovoleno zejména:
Porušení těchto zákazů může být kvalifikováno jako zásah do práv duševního vlastnictví a mít za následek právní postih včetně náhrady škody.
Uživatelé jsou oprávněni užívat dostupný obsah a materiály výhradně pro svou osobní potřebu (případně vnitřní potřebu své firmy) v souvislosti s řádným využíváním služeb. Jakékoli použití obsahu nebo softwaru nad tento rámec (např. zveřejnění části textů či fotografií na jiných webech, poskytnutí software třetí straně, apod.) je možné pouze s předchozím písemným souhlasem Společnosti a za podmínek stanovených pro udělení takové licence. Neoprávněné užití obsahu, ochranných známek či software v rozporu s Podmínkami může zakládat odpovědnost za porušení autorských práv či práv k označením a Společnost je oprávněna se domáhat ochrany svých práv právní cestou.
Pokud Uživatel v rámci využívání služeb předá či nahraje do systému jakékoli své vlastní materiály nebo data (např. fotografie nemovitostí, popisy, dokumenty, loga apod.), prohlašuje, že je oprávněn dané materiály použít a poskytnout Společnosti k užití (tzn. že je autorem materiálů, nebo má potřebné licence či souhlasy třetích osob). Uživatel zasláním či nahráním takových materiálů uděluje Společnosti nevýhradní licenci k jejich užití v nezbytném rozsahu pro účely poskytování objednané služby. Společnost je tak oprávněna zejména uložit, upravit (včetně zmenšení rozlišení či konverze formátu), rozmnožovat a zveřejnit takové materiály v rámci plnění dané služby (např. zobrazení fotografií a popisů nemovitosti na webu při inzerci apod.). Uživatel bere na vědomí, že materiály jím poskytnuté mohou být zpřístupněny třetím osobám v rámci funkčnosti služby (např. návštěvníkům webu) a nese odpovědnost za případné právní vady dodaných podkladů. Společnost se zavazuje použít uživatelský materiál pouze pro účely poskytování služeb dle dohody s Uživatelem.
Poskytované služby a informace. Společnost vynakládá přiměřené úsilí, aby její software a digitální služby fungovaly řádně, bezpečně a aby informace poskytované prostřednictvím služeb (např. údaje o nemovitostech, výsledky kalkulací, doporučení AI asistenta, atd.) byly co možná nejpřesnější a aktuální. Společnost však neposkytuje žádné záruky, výslovné ani implicitní, ohledně bezchybnosti, přesnosti, spolehlivosti, vhodnosti či aktuálnosti služeb a zveřejňovaných informací. Všechny služby a obsah jsou poskytovány „tak, jak jsou“ („as is“) a Uživatel je používá výhradně na vlastní riziko. Informace či výstupy získané prostřednictvím služeb (např. orientační výpočty, doporučení, realitní odhady apod.) nelze považovat za závazné rady (právní, finanční, investiční či jiné odborné doporučení) ani za nabídku k uzavření smlouvy, pokud to není výslovně stanoveno.
Výsledky umělé inteligence: Uživatel bere na vědomí, že výstupy a doporučení generované systémy umělé inteligence v rámci služeb (např. realitním asistentem Sophie AI) mají pouze orientační a doporučující charakter. Společnost negarantuje správnost, úplnost ani aktuálnost obsahu generovaného umělou inteligencí. Takové výstupy mohou obsahovat nepřesnosti či zkreslení a v čase se měnit. Uživatel je proto povinen veškeré výsledky poskytnuté AI asistenty kriticky vyhodnotit, ověřit jejich relevanci a správnost a nespoléhat se na ně jako na jediné vodítko pro svá rozhodnutí. Jakékoli rozhodnutí učiněné na základě doporučení AI činí Uživatel na vlastní odpovědnost. Společnost nenese žádnou odpovědnost za kroky učiněné Uživatelem na základě obsahu generovaného AI, ani za případné škody či újmy (majetkové i nemajetkové) vzniklé v důsledku spoléhání se na takové výstupy. Uživatel by měl v důležitých záležitostech vždy konzultovat kvalifikované odborníky a nepoužívat AI asistenty jako náhradu odborného poradenství.
Vyloučení odpovědnosti: V nejvyšším rozsahu přípustném podle platných zákonů nenese Společnost odpovědnost za žádné přímé ani nepřímé škody či následné újmy vzniklé v souvislosti s používáním nebo nemožností používání jejích služeb. Společnost neodpovídá zejména za ušlý zisk, ztrátu obchodních příležitostí, přerušení provozu, ztrátu dat, poškození zařízení nebo jiné obdobné škody, které by Uživatelům či třetím osobám mohly vzniknout v důsledku využívání služeb či spoléhání se na jakékoli informace ze služeb plynoucí. Společnost zároveň neodpovídá za případné chyby, výpadky, omezení funkčnosti či nedostupnost služeb, bude-li způsobena okolnostmi mimo přiměřenou kontrolu Společnosti (zásah vyšší moci, výpadek u dodavatele služeb, kybernetický útok apod.).
Žádné ustanovení těchto Podmínek nevylučuje ani neomezuje odpovědnost Společnosti v rozsahu, v jakém takové vyloučení či omezení není dovoleno platnými právními předpisy. Zejména v případě, že je Uživatel spotřebitelem, zůstávají zachována jeho zákonná práva, která nelze smluvně vyloučit.
Ukončení ze strany Společnosti (porušení povinností Uživatele): Společnost je oprávněna okamžitě omezit nebo ukončit poskytování služeb konkrétnímu Uživateli v případě, že Uživatel závažně poruší tyto Podmínky nebo obecně závazné právní předpisy, případně zneužívá služby způsobem, který může poškodit Společnost či třetí osoby. Za závažné porušení se považuje mimo jiné porušení zákazu uvedených v čl. 3 výše, porušení licenčních podmínek dle čl. 5, prodlení s úhradou poplatků delší než 30 dní, opakované méně závažné prohřešky navzdory upozornění, či jiné jednání, které podstatně ztěžuje nebo znemožňuje poskytování služeb. V takovém případě může Společnost zablokovat Uživateli přístup k interním systémům, zrušit jeho uživatelský účet, případně jednostranně vypovědět smlouvu či ukončit poskytování dané služby. Uživatel, jemuž byla služba ukončena z důvodu porušení povinností, nemá nárok na žádnou náhradu škody ani na vrácení nevyužitých poplatků, s výjimkou situací, kdy to vyžadují kogentní ustanovení právních předpisů. Ukončení služby nemá vliv na případný nárok Společnosti na náhradu škody způsobené porušením povinností Uživatele.
Ukončení ze strany Společnosti (ostatní důvody): Společnost si vyhrazuje právo ukončit nebo dočasně pozastavit poskytování kterékoliv služby i z jiných než výše uvedených důvodů, zejména z důvodů technických (např. ukončení podpory určité technologie), provozních či obchodních (např. rozhodnutí ukončit daný produkt/službu). V takovém případě se Společnost zavazuje informovat dotčené Uživatele o plánovaném ukončení služby s přiměřeným předstihem (pokud to situace umožňuje), a to prostřednictvím zveřejnění oznámení na svých webových stránkách, e-mailem nebo jinou vhodnou formou. Pokud měl Uživatel k datu ukončení služby předplaceno užívání služby na určité období, vrátí mu Společnost poměrnou část zaplacených poplatků odpovídající nevyužitému zbytku období (není-li s Uživatelem dohodnuto jiné řešení). Tím nejsou dotčena další práva Společnosti, zejména právo odstoupit od individuální smlouvy s Uživatelem, umožňují-li to smluvní podmínky nebo zákon.
Ukončení ze strany Uživatele: Uživatel – spotřebitel využívající veřejné služby – může přestat služby kdykoli používat, odstraněním svého účtu (pokud je vytvořen) či prostým ukončením návštěv webu, není vázán žádnou výpovědní lhůtou. Uživatel, který je smluvním partnerem Společnosti (např. člen realitního poolu s placeným předplatným interních služeb), je oprávněn ukončit smluvní vztah způsobem stanoveným v příslušné smlouvě nebo obchodních podmínkách pro danou službu. Není-li takový postup výslovně upraven, může partner písemně vypovědět odběr služby s výpovědní lhůtou 1 měsíce, nestanoví-li Společnost lhůtu kratší. Výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi Společnosti, nedohodnou-li se strany jinak. Ukončením smlouvy či předplatného ze strany Uživatele nevzniká nárok na vrácení již uhrazených poplatků za probíhající období, ledaže zvláštní podmínky nebo právní předpisy stanoví jinak.
Po ukončení nebo zániku smluvního vztahu mezi Uživatelem a Společností (z jakéhokoli důvodu) je Uživatel povinen ukončit užívání softwaru a služeb. Pokud mu byly před ukončením poskytnuty části softwaru k lokální instalaci či jiné podklady, je Uživatel povinen je přestat využívat, smazat či vrátit dle pokynů Společnosti. Ustanovení těchto Podmínek, která vzhledem ke své povaze mají přetrvat (např. ustanovení o ochraně duševního vlastnictví, omezení odpovědnosti, aj.), zůstávají v platnosti i po ukončení smlouvy.
Společnost si vyhrazuje právo kdykoli tyto Podmínky jednostranně upravit či aktualizovat. Upravené znění Podmínek nabývá platnosti a účinnosti okamžikem jeho zveřejnění na oficiálních webových stránkách Společnosti, není-li v Podmínkách výslovně uvedeno pozdější datum účinnosti. Je odpovědností Uživatele průběžně sledovat aktuální znění Podmínek při využívání služeb. Pokračuje-li Uživatel v používání služeb i po provedení změn Podmínek, má se za to, že se změněným zněním souhlasí. Pokud Uživatel se změnami nesouhlasí, je povinen ukončit používání služeb.
V případě, že dojde k zásadním změnám Podmínek, které by objektivně mohly mít dopad na práva či povinnosti registrovaných Uživatelů, pokusí se Společnost informovat dotčené Uživatele o takových změnách i přímým způsobem (např. e-mailovou zprávou na adresu uvedenou v uživatelském účtu nebo formou oznámení v rozhraní služby). To však nic nemění na tom, že rozhodující je vždy aktuální zveřejněné znění Podmínek na webových stránkách Společnosti.
Tyto Podmínky a veškeré právní vztahy vzniklé mezi Společností a Uživatelem v souvislosti s užíváním softwarových a digitálních služeb se řídí právním řádem České republiky. K řešení případných sporů jsou příslušné obecné soudy České republiky, nestanoví-li kogentní právní předpisy jinak (např. ve prospěch spotřebitele).
V případě, že je Uživatel spotřebitelem a vznikne mezi ním a Společností spor ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má Uživatel – spotřebitel právo podat návrh na mimosoudní řešení sporu u subjektu pověřeného mimosoudním řešením spotřebitelských sporů. Pro oblast služeb v oboru realit a souvisejících digitálních služeb je tímto subjektem Česká obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, web: www.coi.cz). Návrh lze podat prostřednictvím online formuláře dostupného na webu ČOI nebo prostřednictvím platformy pro řešení sporů on-line na adrese ec.europa.eu/consumers/odr. Dozor nad dodržováním povinností dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává v zákonném rozsahu taktéž Česká obchodní inspekce.
Tyto Podmínky představují úplnou dohodu mezi Společností a Uživateli ohledně podmínek užívání výše definovaných softwarových a digitálních služeb. Nahrazují veškerá předchozí ujednání či prohlášení týkající se týchž služeb (ústní i písemná), která jsou s ním v rozporu. Neplatnost nebo nevymahatelnost jakéhokoli ustanovení těchto Podmínek nemá vliv na platnost a vymahatelnost ustanovení ostatních. Pokud by se ukázalo, že některé ustanovení je neplatné či nevynutitelné, nahradí se takové ustanovení platným a vynutitelným ustanovením, které co nejlépe odpovídá původnímu účelu.
Opomenutí nebo prodlení Společnosti při výkonu jakéhokoli práva nebo při uplatnění jakékoli podmínky podle těchto Podmínek neznamená, že by se Společnost takového práva či podmínky vzdala. Nevyužití či neuplatnění práva ze strany Společnosti tedy nebude vykládáno jako vzdání se takového práva a jednotlivé nároky lze uplatnit i samostatně. Práva a povinnosti Uživatele vyplývající z těchto Podmínek nelze postoupit či převést na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Společnosti. Společnost je však oprávněna postoupit či převést svá práva a povinnosti na jiného subjektu v rámci skupiny podniků P4L Group nebo nástupnickou organizaci, pokud to nebude na úkor práv Uživatele.
Ochrana osobních údajů: Ochrana soukromí Uživatelů je pro Společnost důležitá. Osobní údaje Uživatelů jsou zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy, zejména dle nařízení GDPR a souvisejících zákonů. Podrobné informace o rozsahu a způsobu zpracování osobních údajů, včetně používání cookies, jsou uvedeny v samostatném dokumentu Zásady ochrany osobních údajů (Privacy Policy). Tento dokument je dostupný na webových stránkách Společnosti a tvoří nedílnou součást těchto Podmínek. Používáním služeb Uživatel stvrzuje, že se s těmito Zásadami seznámil a souhlasí s nimi.
Tyto Licenční a uživatelské podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 09.06.2025. Aktuální platné znění Podmínek je vždy veřejně dostupné na webových stránkách Společnosti. Společnost si kopii individuálně uzavřené smlouvy ani těchto Podmínek pro konkrétního Uživatele nearchivuje, doporučujeme tedy, aby si Uživatel případnou smlouvu i tyto Podmínky uložil pro vlastní potřebu.
Máte-li jakékoli dotazy týkající se těchto Podmínek nebo užívání služeb, můžete se na nás obrátit prostřednictvím e-mailu podpora@bydlimesklidem.cz nebo pomocí dalších kontaktních údajů uvedených na našich webových stránkách. S těmito Podmínkami souhlasíte a zavazujete se je dodržovat kliknutím na příslušný souhlas při registraci, uzavřením smlouvy o užívání služby či samotným započetím užívání našich softwarových a digitálních služeb. Doufáme, že vám naše digitální služby přinesou maximální užitek a spokojenost při zachování vzájemné férové spolupráce.